افق

زکات خواندن وبلاگ، دادن فیدبک به نویسنده است! لطفا خواننده خاموش نباشید.

افق

زکات خواندن وبلاگ، دادن فیدبک به نویسنده است! لطفا خواننده خاموش نباشید.

عمیقانه

"مردم دشمن چیزهایی هستند که نمی‌دانند(از آن آگاهی ندارند)."  

من آدم مذهبی نیستم، ضد مذهب هم نیستم. دوست دارم بدون تعصب خوب و بد را از هم جدا کنم. با همان ابزاری که همه مان داریم. نیازی هم به ابزارهای ماورایی نمی بینم. اعتقاد دارم هرکسی با همین عقل و وجدان و احساسی که همه مان داریم می تواند راه درست را پیدا کند. 

 این است که گهگاهی سری به آثار مذهبی هم می‌زنم.البته منظورم انواع زیارتها یا دعاها! نیست. مثلا همین نهج البلاغه. اگرچه از بعضی مطالب عنوان شده هم اصلا دل خوشی ندارم، اما چیزهای خوب هم زیاد می شود از تویشان بیرون کشید. باز هم تاکید می کنم، همین نهج البلاغه خودمان را اگر بی تعصب بخوانیم و احتمال تحریف را هم نادیده نگیریم، خیلی دور از عقل و انصاف نیست.

حالاهم  این جمله امام علی به نظرم خیلی عمیق آمد. این شد که گذاشتمش اینجا، شاید برای شما هم راه گشا باشد.                             

نظرات 1 + ارسال نظر
ویولتا چهارشنبه 23 دی 1388 ساعت 06:27

حتی میان حرفهای هیتلر هم می شود حرفهای خوبی پیدا کرد..اما برای قضاوت هر فرد شاید عمل او بهترین باشد!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد