افق

زکات خواندن وبلاگ، دادن فیدبک به نویسنده است! لطفا خواننده خاموش نباشید.

افق

زکات خواندن وبلاگ، دادن فیدبک به نویسنده است! لطفا خواننده خاموش نباشید.

از اول

کاش می‌شد همه اعتقادات مذهبی‌مان که بیشترشان پشت ناخودآگاه‌مان پنهان شده را دوباره از اول و کاملا بی‌طرفانه قضاوت کنیم. کاش معنی قیام عاشورا را یکبار دیگر،بدون صدای نوحه خوانان شب تاسوعا و عاشورا، بدون لعن و نفرینهای زیارت عاشورا، بدون هیچ حاشیه ای، حتی بدون نوستالژی از خودمان بپرسیم. 

کاش خدا را غیر از آنچه از کتاب دینی دبستان یا حتی زودتر، از پدر و مادرمان یادگرفتیم، دوباره بگردیم و این بار خودِ خودمان پیدایش کنیم.  

کاش همه چیزهایی را که بهشان اعتقاد داریم و متعصبانه از آنها دفاع می‌کنیم، خودمان پیدا کرده باشیم. کاش زحمت پیدا کردنشان را به خودمان بدهیم.  

نظرات 2 + ارسال نظر
ویولتا جمعه 18 دی 1388 ساعت 08:29

من که مدتهاست آنها را بازنگری و در نهایت بایگانی کرده ام. اما برای ادمهای متعصب این کار از مرگ هم سخت تر است. در ضمن مطلبی که نوشته بودی دغذغه ی خودم هم هست بر ای همین هم گذاشتم که نظر بگیرم. خودم هنوز نمی دونم کارم درست بوده یا نه...فقط می دونم که دلم می خواد زندگی کنم شاد و آزاد باشم ...و عمر کوتاه است.
بازم پیشم بیا .

مسدود شدی که دختر. چه جوری بهت سر بزنم؟

زیبا شنبه 19 دی 1388 ساعت 21:34

سلام.
این تن بمیره بگو ما برای چه کارهایی زحمت میکشیم که برای این مسائل خطیر وقت و حوصله بگزاریم یا دوگوله ها را به کار بیاندازیم؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد